Nogi tańczące do białego rana?

Sylwester i czas karnawału to czas ciężkiej próby dla naszych stóp i nóg. Dlatego dobrze je przygotuj do szampańskiej imprezy.

25.12.2016
main

Sylwester i czas karnawału to czas ciężkiej próby dla naszych stóp i nóg. Dlatego dobrze je przygotuj do szampańskiej imprezy.

Amerykańscy ortopedzi porównują kilkugodzinną zabawę na parkiecie do biegu na kilkunastokilometrowym dystansie, niezależnie od tego czy tańczysz sambę, walca czy hip hop. Z tym, że taniec może być jeszcze bardziej męczący niż półmaraton – na imprezę czy sylwestrowy bal zazwyczaj zakładamy pantofle na obcasie, a nie sportowe sneakersy, stąd łatwo o urazy mięśni, ścięgien i stawów, a zakwasy są wręcz gwarantowane.

Co robić by przetańczyć całą noc bez bólu stóp, rwących łydek i urazów? Oto kilka porad – 4 kroki przed, w trakcie i po imprezie:


Przed imprezą – 4 kroki

– Jeżeli nie musisz, w ciągu dnia nie zakładaj butów na obcasie, obcisłych rajstop, czy skarpet ze ściągaczem, aby nie zaburzać krążenia i niepotrzebnie nie męczyć nóg. Nie poleca się zakładania na imprezę nowego obuwia. Jeśli jednak kupimy nowe szpilki, warto rozchodzić je kilka dni przed taneczną nocą.

– Każdą wolną chwilę w ciągu dnia wykorzystaj na relaks z nogami w górze.

– Zafunduj swoim stopom kilkuminutową, odprężającą kąpiel w ciepłej wodzie z dodatkiem dwóch garści relaksującej soli do kąpieli. Jeżeli Twoje nogi często puchną, kolistym ruchem mocno wmasuj w nie kojący, chłodzący żel, który w składzie ma wyciąg z kasztanowca, który wzmacnia naczynia włosowate.

– Godzinę przed wyjściem zrób krótką rozgrzewkę mięśni nóg i stóp – kilka przysiadów i seria ćwiczeń stóp (zobacz artykuł jak ćwiczyć mięśnie stóp).


Na imprezie – 4 kroki

– Nie stój długi czas w jednym miejscu. Jeżeli nie tańczysz, przechadzaj się, aby uniknąć obrzęków. Zaszyj się na chwilę w ustronnym miejscu, być choć na parę minut zdjąć buty.

– Jeśli bolą Cię nogi i stopy, usiądź na chwilę i wykonaj ćwiczenia, jakie zalecane są podczas długich lotów samolotem: oprzyj stopy o podłogę i na zmianę unoś i opuszczaj pięty. Potem nie odrywając palców nóg od podłogi, zataczaj piętami koła.

– Weź ze sobą do torebki chłodzący żel, który ukoi zmęczone i obolałe nogi i zmniejszy ewentualny obrzęk.

– A może warto wziąć ze sobą drugą, wygodniejszą parę butów i zmienić je w połowie imprezy, gdy stopy będą miały już dość?


Dzień po imprezie – 4 kroki

– Tak jak przed imprezą, następnego dnia również zanurz stopy w ciepłej wodzie z dodatkiem soli do stóp, ale na trochę dłużej – około 10-15 minut.

– Biorąc prysznic polewaj stopy i łydki na przemian ciepłą i bardzo zimną wodą – to poprawi krążenie i zmniejszy opuchnięcia.

– Obolałym stopom pomoże masaż – kolistymi ruchami wetrzyj w nie krem, zaczynając od palców, a kończąc na pięcie i kostce. By usunąć napięcie, wykonuj małe, okrężne ruchy.

– Poleż chociaż kwadrans z uniesionymi nogami i jak ognia unikaj tego dnia szpilek.

Polecane produkty

Polecane wpisy

blog
Prywatny: Potliwość stóp

Na stopach znajduje się największe zagęszczenie gruczołów potowych …

przeczytaj
blog
Czas na sandałki – odsłaniamy stopy na wiosnę

Noszenie odkrytego obuwia zobowiązuje – stopy powinny być …

przeczytaj
blog
Domowy pedicure krok po kroku

przeczytaj
blog
Jak rozprawić się z silnie popękanymi piętami?

Pęknięcia wyglądają jak szczeliny, zwykle tylko w zrogowaciałym …

przeczytaj